Selecteer een pagina

Waarom een website?

Je start als ZZP’er en je hoort iedereen zeggen: je moet dan ook een website hebben. Maar wat nu als je zelf niet veel op het internet doet en je vertrouwt op je netwerk. Dan is het misschien toch verstandig om de volgende statistieken tot je te nemen.

Rol online aanwezigheid

Bij een groot deel (84%) van de ZZP’ers speelt het hebben van een website daadwerkelijk een rol bij het binnenhalen van opdrachten.

%

heeft website

%

rol bij opdrachten

Lange adem nodig

Op het moment dat je je site online zet, betekent dit nog niet dat meteen de opdrachten binnenstromen. Het heeft echt tijd nodig. Een paar factoren kun je zelf beïnvloeden, andere weer niet. In de sector dienstverlening is het effect van een website het laagst, in de handel en bouw het hoogst. Maar als je in de sector dienstverlening zit, heeft het nog steeds zin om een website te hebben. Op basis van onderzoek blijkt dat dit op jaarbasis gemiddeld een extra omzet van bijna €8.000 oplevert! Dan zou het eigenlijk een no-brainer moeten zijn.

Wat kun je zelf doen om de effecten te verhogen?

  • Zorg voor een aantrekkelijke, professionele layout van je site en een snelle laadtijd. Laadt een site traag, dan haken mensen af;
  • Plaats regelmatig nieuwe, relevante inhoud. Is het product dat je biedt vrij statisch en kun je daar niet elke keer wat nieuws over vertellen? Ga dan bloggen binnen je site;
  • Maak gebruik van social media om je vindbaarheid te vergroten. Plaats regelmatig berichten op je Facebookpagina. Deel het ook op je persoonlijke pagina, want je berichten op een Facebook bedrijfspagina wordt organisch maar aan 2-3% van je volgers getoond;
  • Optimaliseer de inhoud van je site (SEO), niet alleen dat wat jouw site bezoekers kunnen zien maar ook in de backend;
  • Zet betaalde campagnes in. Denk hierbij aan Google Adwords of een Facebook advertentie;
  • Probeer mensen te vinden, die een groot bereik hebben, dat ze jouw bedrijf of link willen vermelden in een blogpost of op social media.

In de komende blogposts zal nader ingegaan worden op de genoemde punten om de effecten te verhogen en krijg je waardevolle tips. Of meld je aan voor de nieuwsbrief zodat je niets van de blogberichten mist.

Bron: cijfers onderzoek website en ZZP: SIDN, artikel 8 september 2016

 


Brigitte Wijnbergen

Brigitte Wijnbergen

Eigenaar/consultant

Na jarenlang voor een baas gewerkt te hebben, eerst als consultant en vervolgens als marketing coördinator, heeft Brigitte Pica2 opgericht. Met de all round kennis en ervaring van marktonderzoek, marketing en design, weet ze bedrijven op een integrale maar vooral praktische wijze te ondersteunen met de (online) marketing van hun bedrijf.


Alle informatie en adviezen die hier gedeeld worden, zijn gebaseerd op eigen ervaringen. Er kunnen geen rechten aan ontleend worden en Pica2 kan niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele onjuistheden in de tekst.

Pin It on Pinterest